V42 527 “Leó”

Hangos modell (DigiTools | H0)

209 999 Ft

Kifutott termék

Tudnivalók:

  • a MÁV V42 527 pályaszámú mozdonyának 1:87 méretarányú modellje,
  • limitált kiadás,
  • a modell a mozdony 1990-es évek első felében ismert állapotát tükrözi (Ep. V),
  • Roco hajtásrendszerrel épített,
  • műgyanta, rézmaratott kiegészítőkkel,
  • 4 hajtott tengely,
  • vezetőállás imitáció,
  • 3 fényű homlokfények, tolatófény, végzár világítás,
  • normál kengyel, kurzkuplung-kinematika.
Ajánlott CV beállítások:
Megnevezés CV regiszter Ajánlott érték
alap beállítások CV29 9
Fénytompítás beállításai CV176 CV177 12 12
Végzárfények beállításai CV130 CV179 4 2
Tolatófény beállításai CV119 CV123 CV126 CV178 134 134 6 2
Az ajánlott CV beállítások DigiTools V42 "Leó" mozdony modelljeire érvényesek!
Funkciókiosztás:  
Funkciógomb Hang Hangerő CV regiszter** Gyári érték
F0 ***alap világítás (előre 3 fehér homlokfény)    
F1* Arno és fő gép irányváltó kontaktor vontatómotor fék levegő fékhang CV220 CV222 CV223 CV224 CV225 CV228 255 255 255 255 255 255
F2* főgépcsoport indítás (gyors indítás)    
F3 kürt CV221 255
F4 ***zárfény (hátra egy vörös fény)    
F5 fénytompítás    
F6 ***tolató mód és fény    
F7 légsűrítő    
F8 fülke ajtó CV226  
F9 hangerő állítása 2 lépésben egyes hangerő CV210 kettes hangerő CV211 164 80
F10 éberségi berendezés CV227 255
F11 csatolás CV230 255
F12 ív csikorgás CV229 255
F13 rövid csikorgás CV231 255
F14 kerék kattogás CV232 255
F15 hangosbemondás 1 CV233 255
F16 hangosbemondás 2 CV234 255
F17 hangosbemondás 3 CV235 255
F18 kalauz síp CV236 255
F19 fék levegő fékhang CV225 CV228 255 255
F28 hang némítása    
*Fontos, hogy a mozdony csak akkor mozdítható ha a főgépcsoport már “jár” (mint az igazi), vagy ha a fő hang ki van kapcsolva:
  • F1 - Fő hang bekapcsolása: Először az akkumulátor bekapcsolásakor feléledő éberségi berendezés öntesztjét lehet hallani. Ezt követi a kis légsűrítő hangja. Az eredeti mozdonyban csak akkor szokták használni a kis légsűrítőt, ha hosszabb állás után az áramszedő működtetéséhez már kevés a sűrített levegő. A modellben ezért csak egyszer játszódik le, a dekóder feszültség alá kerülése és F1 bekapcsolása után. Így imitáljuk a kb. napi egy működést. Ezután hallható az áramszedő felengedése, majd a főmegszakító bekapcsolása. A főmegszakító bekapcsolása után hallani ahogy felpörög az Arno gépcsoport. Ekkor a mozdonyon megjelenik a segédüzemek táplálásához szükséges 3 fázisú feszültség (Elvileg indítható a légsűrítő), és akár indítható a főgépcsoport is. Fontos, hogy a mozdony ebben az állapotban még nem mozdítható. A fenti folyamat az F1 funkciógomb kikapcsolásával bármikor visszafordítható (főmegszakító ki, áramszedő le).
  • F2 - Főgépcsoport indítása: Ha már az Arno gép “jár” (F1 bekapcsolva, és a fenti folyamat végig játszódott) F2 funkció gomb bekapcsolásakor megkezdődik a főgépcsoport felpörgetése. Ez egy kb. 45 mp-es folyamat, és nem szakítható meg. A kompresszor ezalatt tiltva van. Az indítás vége a szinkronizálás jellegzetes zúgásával jól kivehető, ekkor beáll a szinkron fordulat, a mozdony üzemkész és indítható. A főgépcsoport leállítása az F1 kikapcsolásával kezdeményezhető. Leállítás alatt F1 és F2 visszakapcsolásával a főgép ismét felpörgethető (pl, fázishatár). Ha menet közben történik, a mozdony tovább “gurul” de nem gyorsítható amíg a főgép el nem éri a szinkron fordulatot).
  • F2 > F1 - Gyors üzembe helyezés: Lehetőség van egy gyorsabb üzembe helyezésre is, igaz ez nem felel meg az eredeti mozdony működésének. Ha F1-et úgy kapcsoljuk be, hogy előtte F2 aktív, akkor kimarad az eddig leírt folyamat, és egyből a főgépcsoport szinkronizálásával indul a hang és a mozdony kb. 4 mp után üzemkész.
** Az adott hanghoz (pl. kürt hosszú hangja) tartozó hangerő a feltüntetett CV regiszterben egyedileg is állítható! *** Az ajánlott beállítások használata esetén!