Ajánlott CV beállítások:
Megnevezés |
CV regiszter |
Ajánlott érték |
alap beállítások |
CV29 |
9 |
Fénytompítás beállításai |
CV176
CV177 |
12
12 |
Végzárfények beállításai |
CV130
CV179 |
4
2 |
Tolatófény beállításai |
CV119
CV123
CV126
CV178 |
134
134
6
2 |
Az ajánlott CV beállítások DigiTools V42 "Leó" mozdony modelljeire érvényesek!
Funkciókiosztás:
Funkciógomb |
Hang |
Hangerő CV regiszter** |
Gyári érték |
F0 |
***alap világítás (előre 3 fehér homlokfény) |
|
|
F1* |
Arno és fő gép
irányváltó
kontaktor
vontatómotor
fék levegő
fékhang |
CV220
CV222
CV223
CV224
CV225
CV228 |
255
255
255
255
255
255 |
F2* |
főgépcsoport indítás (gyors indítás) |
|
|
F3 |
kürt |
CV221 |
255 |
F4 |
***zárfény (hátra egy vörös fény) |
|
|
F5 |
fénytompítás |
|
|
F6 |
***tolató mód és fény |
|
|
F7 |
légsűrítő |
|
|
F8 |
fülke ajtó |
CV226 |
|
F9 |
hangerő állítása 2 lépésben |
egyes hangerő CV210
kettes hangerő CV211 |
164
80 |
F10 |
éberségi berendezés |
CV227 |
255 |
F11 |
csatolás |
CV230 |
255 |
F12 |
ív csikorgás |
CV229 |
255 |
F13 |
rövid csikorgás |
CV231 |
255 |
F14 |
kerék kattogás |
CV232 |
255 |
F15 |
hangosbemondás 1 |
CV233 |
255 |
F16 |
hangosbemondás 2 |
CV234 |
255 |
F17 |
hangosbemondás 3 |
CV235 |
255 |
F18 |
kalauz síp |
CV236 |
255 |
F19 |
fék levegő
fékhang |
CV225
CV228 |
255
255 |
F28 |
hang némítása |
|
|
*Fontos, hogy a mozdony csak akkor mozdítható ha a főgépcsoport már “jár” (mint az igazi), vagy ha a fő hang ki van kapcsolva:
- F1 - Fő hang bekapcsolása: Először az akkumulátor bekapcsolásakor feléledő éberségi berendezés öntesztjét lehet hallani. Ezt követi a kis légsűrítő hangja. Az eredeti mozdonyban csak akkor szokták használni a kis légsűrítőt, ha hosszabb állás után az áramszedő működtetéséhez már kevés a sűrített levegő. A modellben ezért csak egyszer játszódik le, a dekóder feszültség alá kerülése és F1 bekapcsolása után. Így imitáljuk a kb. napi egy működést.
Ezután hallható az áramszedő felengedése, majd a főmegszakító bekapcsolása.
A főmegszakító bekapcsolása után hallani ahogy felpörög az Arno gépcsoport. Ekkor a mozdonyon megjelenik a segédüzemek táplálásához szükséges 3 fázisú feszültség (Elvileg indítható a légsűrítő), és akár indítható a főgépcsoport is. Fontos, hogy a mozdony ebben az állapotban még nem mozdítható.
A fenti folyamat az F1 funkciógomb kikapcsolásával bármikor visszafordítható (főmegszakító ki, áramszedő le).
- F2 - Főgépcsoport indítása: Ha már az Arno gép “jár” (F1 bekapcsolva, és a fenti folyamat végig játszódott) F2 funkció gomb bekapcsolásakor megkezdődik a főgépcsoport felpörgetése. Ez egy kb. 45 mp-es folyamat, és nem szakítható meg. A kompresszor ezalatt tiltva van. Az indítás vége a szinkronizálás jellegzetes zúgásával jól kivehető, ekkor beáll a szinkron fordulat, a mozdony üzemkész és indítható.
A főgépcsoport leállítása az F1 kikapcsolásával kezdeményezhető. Leállítás alatt F1 és F2 visszakapcsolásával a főgép ismét felpörgethető (pl, fázishatár). Ha menet közben történik, a mozdony tovább “gurul” de nem gyorsítható amíg a főgép el nem éri a szinkron fordulatot).
- F2 > F1 - Gyors üzembe helyezés: Lehetőség van egy gyorsabb üzembe helyezésre is, igaz ez nem felel meg az eredeti mozdony működésének.
Ha F1-et úgy kapcsoljuk be, hogy előtte F2 aktív, akkor kimarad az eddig leírt folyamat, és egyből a főgépcsoport szinkronizálásával indul a hang és a mozdony kb. 4 mp után üzemkész.
** Az adott hanghoz (pl. kürt hosszú hangja) tartozó hangerő a feltüntetett CV regiszterben egyedileg is állítható!
*** Az ajánlott beállítások használata esetén!