A mozdony szétszerelése – V63-as mozdonyokkal ellentétben itt nincs szükség az ütközők, csavarkapcsok és légvezetékek kihúzására vagy a belső túlnyúló csonkok kivágására. A járműszekrényt 8 bepattanó fül rögzíti (2-2 a két forgóváz két oldalán). A kasztni leszedése előtt érdemes lehet az elektromos csatolás imitáció alsó végét kihúzni a helyéről. Általában kipattan szétszedés közben magától is, de egy hirtelen mozdulattól könnyen el is törhet! Miután megnéztük, hogy hol vannak ezek a fülek, esetleg kipattintottuk őket, érdemes visszacsavarozni a mozdonyt a csomagolásba, és így lefeszegetni, lehúzni a járműszekrényt. A forgóvázaknál fogva semmiképpen ne húzzuk, mert akkor könnyen szétpattan a felfüggesztő szerkezetük! A szétszerelt mozdony:
A vakdugó és a gyári hangvödör eltávolítása – szedjük ki mind a hat csavart. Az eddigi tapasztalatok alapján ebből 5 egyforma, a hatodik, a ventilátort is rögzítő csavar pedig hosszabb (8 mozdonyban háromféle volt eddig). A ventilátor ettől nem fog leesni, azt alulról is rögzíti még egy csavar. Ezután a nyákot meg tudjuk emelni kicsit, vagy meg tudjuk billenteni kb. 45 fokban. Így ki lehet szedni a vakdugót és a gyári hangvödröt. Ha valakinek nem elég így a hely, akkor forrasza le az egyik oldali motorkábelt, esetleg a ugyanazon az oldalon a sín betáp kábeleket is.
A hangszóró behelyezése – a gyári vödör helyére tegyük be a hangszórót. A kábelt fűzzük át alulról a két forrasztási pont közötti lyukon. Ezután rögzítsük két csavarral a hangvödröt. Érdemes a rögzítő csavarokat csak akkor meghúzni, ha már mindkettő belekapott a menetbe. Forraszuk be a hangszóró kábeleit.
C1 kondenzátor eltávolítása – forrasszuk ki a C1 jelű kondenzátort! A Garanciális ügyintézést nem tudjuk, hogy ez a beavatkozás hogy érinti, de mindenképpen erre alkalmas, hegyes pákával végezzük a kiforrasztást, hogy a magát a nyákot és a közeli alkatrészeket ne károsítsuk!
Miért szükséges ez? – Ha bent hagyjuk a kondenzátort, akkor:
- A direkt CV írás néha megtörténik, néha nem
- A POM írás nem lehetséges
- A direkt CV olvasás véletlenszerű értéket ad vissza
- A POM olvasás nem lehetséges
- RailCom nem működik
- Ezt ugyan nem tapasztaltuk eddig, de elméletileg lehetséges, hogy parancsokat nem vesz, vagy rosszul értelmez a mozdony (pl.: nem reagál a funkció kapcsolásra, magától kapcsol be funkciót, magától elindul)
Dekóder behelyezése – tegyük be a dekódert a vakdugó helyére
Panel rögzítése – tegyük vissza a panelt és a ventilátort rögzítő csavarokat, ügyelve arra, hogy a kábelek az erre kialakított bevágásokba kerüljenek, különösen figyelve a ventilátor melletti piros sín betáp kábelre (ha szabadon hagyjuk, a csiga becsípheti). A csiga melletti világítás kábeleket érdemes egy kis darab szigetelőszalaggal rögzíteni, hogy az összeszerelés közben ne csípődjenek be.
Összeszerelés – Összeszerelés előtt érdemes kipróbálni a mozdonyt. Ha minden jó, akkor helyezzük vissza a járműszekrényt. Az asztalon álló mozdonyra ne nyomjuk nagy erővel a járműszekrényt, mert ez a forgóváz rögzítők széteséséhez vezethet! Csúsztassuk addig, amíg nagyobb erőkifejtés nélkül megy, utána kézbe véve, a kotróknál kézzel, vagy valamilyen segédeszközzel a forgóváz mellett a fém öntvényt nyomva pattintsuk vissza a helyére a járműszekrényt!
Egyéb
- Ventilátor – nem egy kiforrott konstrukció, a hosszútávú működését nem látjuk biztosnak
- Szét- és összeszerelés megkönnyítése – a nyák két végéből tűreszelővel vagy multifunkciós barkácsgéppel (Dremel, Proxon és kínai klónjaik) eltávolítható egy kevés (ügyelve a kábelekre és a nyák szélén lévő alkatrészekre), így nem fog befeszülni a panel a két vezetőfülke közé.